Tuesday, April 23, 2013

Allah the greatest planner

assalammualaikum,

alhamdulilah, alhamdulilah, alhamdulilah
ya, Allah itu ada planner terbaik untuk kita semua.
lain orang, lain kisah hidupnya kan dan alhamdulilah saya suka dengan kisah hidup saya. bila kita bersedih, ingat lah Allah.insyaAllah Allah pon akan ingat kita dan Dia akan ganti kan kesedihan kita dengan kegembiraan.hebat kan Allah ni :)

contoh terbaik dalam hidup saya,
hujung tahun 2011, abah meninggal dunia.sedih jangan cakaplah :(
masa tu final year degree di uitm. tengah final exam kalau tak silap.
masa tu rasa patah semangat sangat, tapi tapi tapi
alhamdulilah Allah berikan saya orang sekeliling saya yang baik,keluarga yang sama sama rasa kehilangan, sahabat yang memberi semangat,lecturer yang amat memahami. Alhamdulilah saya lulus untuk semester tu.

dan sekarang saya baru bertunang, saya yakin Allah hantar dia untuk saya bg gantikan arwah abah :) untuk jaga saya nanti..insyaAllah 
yang penting banyakkan berdoa dan selalu ingat dekat Allah :)
bila rasa sedih atau susah, sentiasa fikir balik, mungkin ni cubaan Allah dan reflect balik amalan kita. 
kalau solat 5 waktu bagus sangat tapi di awal waktu ke?nampak tak?mungkin Allah nak ingatkan kita balik.sayangnya Allah kat kita kan :)


bila rasa sedih ingat ALLAH,
bila rasa gembira pon ingat ALLAH,
ucaplah alhamdulilah, terima kasih Allah, thank you Allah 








Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434 H

assalammualaikum. 

dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang. 

alhamdulillah syukur kepadaNya.. susah dan tak tahu nak gambarkan perasaan sekarang ini.. mungkin hati tidak cukup kuat lagi.. tetapi aku tahu Allah sayang sangat dengan aku..sebab apa? mungkin sebab hati ku terbuka untuk mengikut syariatNya sedikit demi sedikit.. mungkin juga sebab berkat esok atau 1 Muharram 1434H..alhamdulillah aku,keluarga dan sahabat masih hidup di dunia ini.. terima kasih Allah :) 

apa yang buruk dijadikan teladan..bertaubatlah..tahun baru ini azamkan semangat baru..insyaAllah semuanya akan baik baik sahaja..benda baik jangan dilengahkan..sesungguhnya hidayah itu milik Allah..kan?

tiba masanya insyaAllah aku berkongsi cerita aku di blog ini.. cuma doakan aku sentiasa kuat dan istiqamah untuk meneruskan perjalanan ini..ya jalan menuju syurga Allah..dengan izinNya :)

hari ini genap juga setahun arwah bapaku meninggalkan kami sekeluarga..al-fatihah..semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh..amin

sumber: tumblr

SALAM MAAL HIJRAH 1434 H


p/s: sungguh tak pandai nak bermain dengan kata kata